Zorrotza eta metroa. Maitasun eta gorroto istorioa

Raúl Méndez.

EH Bilduko batzarkidea (@rmurigoitia)

Bilboko metroaren 1. eta 2. lineak planifikatzeko orduan, Zorrotza ibilbidetik kanpo uztea izan zen akats nagusietako bat. Itsasadarraren azpiko pasabidea Lutxana eta Gurutzeta artean egin beharrean, San Mamesen egin izan balitz, Zorrotza 2. lineako lehen geltokia izango litzateke, eta metro geltokia izango luke 2000ko hamarkadaren hasieratik.

Baina, kudeatzaile publikoen utzikeriaren ondorioz, duela 25 urte posible izan ez zena,  partzialki konpon daiteke etorkizun hurbilean. FEVEren geltokia lurperatzeak eta metroaren 4. linearen trazadura berriak egoera horri irtenbidea ematea ahalbidetuko lukete.

Horregatik, funtsezkoa da lehenbailehen eta abiadura handiz aurrera egitea auzoarentzat garrantzi handia duten bi eraikuntza-proiektu horien idazketan. Metroa Bilboko hegoaldeko auzoetara, eta horien artean Zorrotzara, iristeko apustua egiteko garaia da.

Geltokia lurperatzea 120 milioi euro ingurukoa izango litzateke, Bilboko Udalaren eta ADIFen artean ordainduko litzateke, eta 2030 baino lehen egin liteke. Aldi berean, Bilboko metropoli-trenbidearen 4. lineako eta hegoaldearen eraikuntza-proiektuaren idazketa bizkortu behar da. 300 milioitik gorako balioa duen proiektua da hori, lurperatzearekin denboran eta faseetan egokitu behar dena.

Azken batean, metroaren 4. linearen trazadura berria Moyua geltokitik hasi beharko litzateke, Irala eta Errekaldetik igarota, eta, ondoren, Basurtuko ospitalearen inguruan dagoen FEVEren egungo linearekin bat egin, Zorrotzaraino iritsi eta Alonsotegin Enkarterrirekin lotu beharko litzateke. Bertan, kotxetegi eta tailer berriak proiektatu ahal izango lirateke.

Beraz, esan dezakegu teknikoki eta ekonomikoki posible dela metroa Zorrotzaraino heltzea hurrengo hamarkadaren hasieran.

Mugikortasun paradigma berri baten aurrean gaude, apurka-apurka, ibilgailu pribatua alde batera utzi eta garraio publikoa zein gutxiago kutsatzen duten garraiobideak erabiltzera eramango gaituena. Horretarako, ezinbestekoa da kalitatezko zerbitzu publikoa eskainiko diguten garraio-azpiegitura berriez hornitzea, baita egungo maiztasunak eta ordutegiak hobetzea ere.

Metroaren 4. linearekin, Zorrotza Bilborekiko konexioak hobetuko ditu, eta metroaren sisteman integratuta egongo da horrek dakarren guztiarekin: gaueko zerbitzua, tarifa integratua, lineen transbordoak doan, etb.

Gorroto-diskurtsoen, muga-zergen, gerren eta berrarmatzearen garaian, eman diezaiogun ilusio pixka bat gure auzoari. Lor dezagun guztion artean hau benetako maitasun istorio batean bukatzea.

Hurrengo geltokia… Zorrotza!

Esan dezakegu teknikoki eta ekonomikoki posible dela metroa Zorrotzaraino heltzea hurrengo hamarkadaren hasieran