Onartu da FEVE trenbideak lurperatzeko ingurumen-inpaktuaren azterketa
Trenbideak lurperatzeko prozesua aurrera doa, baina kasurik onenean, 2028ra arte ez da amaituta egongo
AITOR MARÍN
Ingurumen-agintarien oniritziarekin, lurperaketak beste aurrerapauso bat eman du. Obrak hasi ahal izateko, proiektuaren erredakzioari ekin behar zaio orain. Trantsizio Ekologikorako Ministerioaren ingurumen-inpaktuaren azterketak, gainera, bere garaian ADIFen informazio-azterlanari hainbat elkartek eta EH Bilduk aurkeztu zizkioten alegazioak jasotzen ditu.
Beraz, urrats horren ondoren, Garraio Ministerioak dagoeneko eraikuntza-proiektuaren idazketa lizitaziora atera dezake. Behin hori gauzatuta, ingeniaritza lan batek zehaztuko du trazaduraren diseinua eta obra-plana. Ostean, eraikuntza-lanak lehiaketa publiko bidez enkargatu behar dira geltokia eta lurperatzea egiteko. Eta horrek noizko joko du? Epe ofizialik ez dagoen arren, obrek hiru urte inguru iraungo dutela uste da, eta ingeniaritza lanak hamabi hilabete inguru.
Onartutako alternatibak trenbidearen trazaduraren kilometro eta erdi lurperatzea aurreikusten du, eta geltokiari bi sarrera-kanoi eta igogailu-zutabe bat emango dizkio, Metro Bilbaokoen antzerakoak. Beraz, geltoki berria Metro Bilbaoko etorkizunerako proiektatu den 4. linearekin lotu ahal izango da.
Hala ere, zailtasun berri bati aurre egin behar zaio: Ministerioak eta Udalak hitzarmena eguneratu beharko dute; izan ere, merkantzia-trenen eta bidaiarien joan-etorriak bereizteko saihesbide bat eraikitzeak, eraikuntzako kostuak handitzearekin eta inflazioarekin batera, hasiera batean aurreikusitako aurrekontua 55 milioi eurotik 115 milioi eurora garestitzea eragin du.