ALDAKETAK BILBOBUS ZERBITZUAN: 85 linearen maiztasuna 15 minutura handituko da; 18ak eta 88ak, berriz, ibilbidea aldatuko dute, eta Intermodaletik igaroko dira
Bilboko Udalak Bilbobusen zerbitzua berrantolatzeko proposamen bat aurkeztu die alderdi politikoei eta auzo-elkarteei, aldaketak ezarri aurretik hilabeteko epean alegazioak aurkezteko aukera izan dezaten.
Auzo Elkarteak urteko batzar orokorra baliatu du proposamen horiek aurkeztu eta ekarpenak jasotzeko.
AITOR MARÍN
Bilboko Udalak, Mugikortasun eta Jasangarritasun Sailaren bidez, Bilbobusen zerbitzua berrantolatzeko proposamena aurkeztu du zerbitzua indartzeko asmoz. Proposamen hori “azterlan sakon batean oinarritu da”, eta hainbat herritar-elkartek, ordezkari politikok, teknikarik, zerbitzuko operadorek eta erabiltzailek parte hartu dute prozesuan. Eragile hauek guztiek hilabeteko epea dute proiektua berriro aztertzeko eta proposamen edo hobekuntzak aurkezteko.
Proposamen berriak aldaketak eragingo lituzke Zorrotzatik pasatzen diren 3 lineetan. 18 eta 88 lineen maiztasuna bere horretan geratuko da, baina ibilbidean aldaketak izango dira. 85 linea, berriz, indartu egingo da: zerbitzuaren maiztasuna 15 minutukoa izango da eta ibilbidea Mirafloreseraino luzatuko da.
85. lerroa indartuko da
85a maiztasuna handituko duen zazpi lerroetako bat da. Gaur egun, autobusak hogei minutuan behin ateratzen dira Zazpi Landatik; aldaketak indarrean sartzen direnean, hamabost minutuan behin aterako dira. Gainera, ibilbidea Atxurin amaitu beharrean, Mirafloreseraino helduko da.
Aldaketak 18 eta 88ko ibilbidean
18ak eta 88ak hogei minutuko eta ordubeteko maiztasunari eutsiko diote, hurrenez hurren, baina proposamenak aldaketa garrantzitsuak ekarriko ditu ibilbidean. 18a Autonomia kaletik igaro beharrean, Basurtuko ospitaletik igaro ondoren, Gurtubay kaletik abiatuko da Intermodalerantz. Jesusen Bihotza eta Kale Nagusitik igarota, Moyua plaza inguruan, Elkano kaleko egungo ibilbidea berreskuratuko luke, aldaketak indarrean sartzen badira. Itzulerako ibilbideak ere antzeko aldaketak jasango lituzke: Moyua plazatik igarota, Jesusen Bihotzeraino iritsiko litzateke Kale Nagusitik, eta, ondoren, Sabino Arana etorbidetik jarraituko luke, aurrerago, Montebideo etorbideko egungo ibilbidearekin bat egin arte.
Antzeko zerbait gertatuko litzateke 88 linearekin. Gaur egun, Gurtubay kaletik egiten duen ibilbidetik desbideratuko litzateke Egia Jeneralaren kaletik. Sabino Arana kaletik jarraitu ondoren, Indautxu plazaraino iritsiko litzateke Simon Bolivar kaletik. Itzulerako ibilbidea Urkixo Zumarkaletik egingo luke, eta San Mamesetik oso gertu, Basurtuko ospitalearen ondotik, Gurtubay kaletik, egungo ibilbidearekin bat egingo luke Montebideo etorbidean.

Indarrean sartzeko eperik gabe
Udaleko arduradunek ez dute adierazi nahi izan aldaketa horiek egiteko eperik. Izan ere, “aldaketa horiek geltoki berriak, markesinak eta abar dakartzate, eta horrek guztiak hiria prestatzea eskatzen du.”
Auzo Elkarteak azaroaren 19ko bere urteko batzar orokorra baliatu zuen proposamen hau bizilagunei aurkezteko eta haien iritziak biltzeko, Udalak ekarpen berriak jasotzeko emandako hilabeteko epearen barruan herritarren kezkak eta iritziak aurkeztu ahal izateko.
Balizko aldaketa honen ondorioz, linea kopurua 37tik 39ra gehituko litzateke eta geltokiak 527tik 541era areagotuko lirateke. Zerbitzuak inoiz aldaketa puntualen bat jasan badu ere, 1988an Bilbobusen zerbitzua sortu zenetik izan den berrantolaketarik asmo handiena da hau.

